SlideShow

0

Berhenti Berharap

mungkin apa yg berlaku pd dirinya ada hikmah disebalik kejadian..
mungkin dia menderita selama ini akan ada kebahagiaannya disatu hari nanti..
mungkin pelbagai masalah yg menimpa dirinya selama ini telah byk mematangkannya..
mungkin kini dia keseorangan,kesunyian dan kesepian di msa yg akan dtg kelak dia akan menemui seseorang yg bakal mengubah destinasi hidupnya..äh!!sudah la...semua tu da xbermakna lagi..sudah terlalu lama..dan ianya sudah terlambat..HENTIKAN!!!HENTIKAN!!! semua ini hanyalah karut..apa yg aku wt selama ini hanyalah sia-sia..IM DONE!!ENOUGH!!! skrg bukanlah masa untuk berfikir mengenai  mencari pasangan..lebih elok kalau aku utamakan kerjaya aku terlebih dahulu..tanpa pasangan pown aku tetap boleh hidup..biar lah aku keseorangan bertahun-tatahun lamanya..aku tidak peduli..selama nie pown aku keseorangan jg..xda hal pown..boleh je idup smpi skrg..tiada gangguan..aku merasakan lg senang hidup mcm nie drpd tercari-cari..terkejar-kejar pd org yg xsemestinya aku dapat..yg ada pown da pergi meninggalkan aku..so what..??biarlah aku keseorangan pown..ada siapa-siapa kisah ke??xda kan..jadi..hidup didalam dunia diri sendiri..kisah aku sudah berakhir..drama ku dah berakhir walaupun terbitnya musim kedua namun episodnya tergantung dan aku ingin menghentikannya..sememangnya aku pasti masa  untuk aku berpasangan masih jauh..biarlah kawan-kawan aku semua seronok dengan pasangan masing-masing..biarlah mereka berbahagia..pedulikan mereka..itu hidup mereka..jika ingin jealous kerana hanya aku seorang sahaja yg xda pasangan sgt-sgt lah xbermakna...apa yg aku boleh wt sekarang hanyalah BERHENTI BERHARAP..janganlah berangan pada sesuatu yang tidak mungkin terjadi..kerna ianya bakal menyakitkan hati dan jiwa..STOP DREAMING...BE URSELF..DONT CARE WHAT THE PEOPLE SAID.."mgeluh lelaki itu yang sedang berada di tepi pantai melayan ombak-ombak yang sungguh deras..ditemani dengan desiran angin-angin yang sepoi bahasa..tempat yang sesuai untuk meluahkan segala perasaannya..sekurang-kurangnya dia akan berasa lega..


berhenti sudah langkah kakiku
setelah lelah yang ku rasakan
langkahku tak secepat langkahmu
karena aku hanyalah aku

lelah sudah ku menanti
berjalan dan mencarimu
mengharap buram jadi terang
mengayam mimpi dalam angan - angan
lelah dalam pencarian
mencari kamu…

apakah aku harus berhenti?
behenti dengan kekalahan…..
berakhir dengan hasil seperti awal..
ku harus bisa menerima kenyataan..

ketika ku tahu yang ku cari 
sudah tidak mengharapkanku lagi
dan ku tahu kau telah mendaptkan yang terbaik.
karena itulah yang kau cari
mencari yang di cari setiap orang
yang terbaik untuk dirimu…
dan kutahu apa yang harus ku lakukan.

berhenti…
dan ku harus bisa menerima kenyataan
kenyataan tentang siapa aku…

berhenti…
berhenti mencari seorang yang kucari
mencari seorang yang dia sendiri tidak tahu siapa aku.

berhenti berharap..
kembali ke awal seorang diri
semoga kau mendapatkan yang terbaik
sambutlah dengan senyum mereka yang luar biasa…
sendiri di tengah keramaian..

-SEKIAN-

0 comments:

Post a Comment