SlideShow

0

PERSEPSI vs ?????

PERSEPSI

adakah benar atau tidak..
fakta atau auta..
fantasi atau realiti..

kenapa orang suka buat andaian yang tidak berasas???mengapa???kenapa???siapa???

seorang lelaki yang SINGLE tiada ikatan dengan sesiapa tetapi hanya mempunyai kawan perempuan ramai atau tidak dipanggil BUAYA atau CROC..yang selalu orang lain kata la kan atau istilah PLAYBOY..sedangkan dia xda lah sakit hati kan mana2 perempuan atau buat sama dengannya..
hey!!! dia single lg la lain la klu dia da COUPLE tp mesra ngn perempuan lain boleh la ckp mcm tu sedangkn dia masih SINGLE..niat hanya nk berkawan..kalau ada rezeki mungkin tu jodoh dia..haha

persepsi manusia biasalah..tp adakah sebab JELES?? DENGKI???
ingin menjatuhkan org itu..walaupun anda mengatakan tidak tapi kelakuan anda itu akan jadikannya kenyataan...sekali gus org lain takut untuk menghampirinya..jgnlah buat kerja gila yang menyebabkan perasaan orang lain..nak gurau pun biarlah bertempat..lain la klu org tu betul2 ada hati ngn org tu syg bagai nya suka sama suka tp nmpk perempuan lain cikit mula la nk mgatal..so..apa bezanya?

bezanya org yg mcm tu la patut dpt title CROC atau BUAYA..siapa setuju???

akal diberi gunakan lah sebaik mungkin..jika dah dapat belajarlah untuk setia..
sama juga lah untuk perempuan..situasi nye xda beza pown belajarlah untuk setia..
bila dah ada ikatan atau what ever la jgn mgedik nk cari yg lain..cuba rasakan anda berada ditempat org itu jika anda buat seperti itu..

waa respect pada org yg terima seadanya..biarlah org tu xda rupa,xda harta,tapi ada hati dan perasaan..<---ada lg org mcm ini?

jadi kesimpulannya disini bergurau biar bertempat...
cermin diri dahulu sebelum mengata orang...
 kau nk kata org mcm tu tp yang sebenarnya yang mcm tu adalah kau..
orang lain ada perasaan beb..

opss..ter emo lak..pantang aku bila kawan2 terkena mcm nie..haih..
kalau terkena pada diri kita sendiri satu nasihat..biarkan dan abaikan saje lah jgn membalas atau maki hamun...kita kena sedar..kita didunia nie kurang wt pahala..tp diakhirat nt diorang yg wt mcm tu,maki hamun kita, diorang lah yg akan tolong kita..tolong mcm mana??buku kebaikan kita akan tercatit walaupun kita tidak pernah buat kebaikan kerana kita SABAR..setiap kutukan dan hina dri mereka kita akn pahala...

Diriwayatkan oleh Abu Ummah al-Bahili, di akhirat seorang terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yang tidak pernah dilakukannya di dunia.
Maka, dia berkata kepada Allah: “Wahai Tuhan ku, dari manakah datangnya kebaikan yang banyak ini, sedangkan aku tidak pernah melakukannya”. Maka Allah menjawab: “Semua itu kebaikan (pahala) orang yang mengumpat engkau tanpa engkau ketahui”.

0 comments:

Post a Comment