SlideShow

0

honestly..do u have that???

jujur..jujur..dan jujur..kenapa benda nie  susah sgt nk ada pada diri manusia zaman sekarang nie..aku??aku xkata la aku nie seorang yg jujur sebab tu aku kata manusia zaman sekarang tapi sekurang-kurangnya aku belajar untuk menjadi jujur..manusia boleh berubah..dulu ye tapi sekarang nie alhamdullilah aku xpernah khianat sape2 aku xpernah mencuri aku xpernah wt ape2 yg berlawanan dgn jujur...so..nk kata klu diri sendiri  pown xjujur tapi nk nasihat org lain,baik xpayah la..??erm..seperti aku kata manusia berubah..or other words people change..bayangkan masa kecik2 korunk pernah kencing dlm seluar kan..xkira la masa kecik ke or da besar ke..tp skrg tgk la..fikir betol2..knape  korunk xnk kencing dlm seluar bila pg mana2 ke??sebab...manusia berubah pandai berfikir..sama la mcm skrg nie korunk da besar panjang da boleh fikir..belajar tinggi2 smpi SPM,msuk kolej msuk U,dpt pengalaman keje tu pown xbley nk jd jujur ke??tolonglah...

apa yg susah sgt nk jd jujur nie??explain skit..jgn nk myusahkan org lain dgn menipu xpsl2..tipu tu tipu nie..apa klu jd jujur xmsuk syurga,klu tipu bley msuk syurga??mazhab mana korunk ikut nie..nk kena pelempang apa..haih...nie xabis2 keje nk menipu..menipu..menipu...apa kebaikan yg korunk dpt..??dpt cover la ape yg korunk wt..xnk  bocor rahsia la..nk jaga hati dan perasaan org tu la eh..susah btol nk ckp ngn org yg mcm nie..wahai manusia sedarlah kamu..sesungguhnya kamu berada di dunia yg nyata tp bukan untuk selamanya.kamu semua hanya menumpang..tempat sebenar kamu adalah diakhirat nanti..BIARLAH SESAT SEMENTARA KERANA UNTUK MENERIMA PENGAJARAN,JANGANLAH SESAT SELAMANYA KERANA TAKUT PINTU TAUBAT TERTUTUP..

so please..pd semua saudara seislam ku..aku tujukan ini umum ye..so kalau ada yg terasa fikir2kan lah.jgn suka menipu org yg tidak buat salah pada kamu untuk menjaga hati dan perasaannya..jujur lah...apa salahnya..xmembawa maut pown..apa yg korunk rasa bler korunk byk menipu kat dye tiba2 terdengar berita kematian dye..ada x korunk rasa bersalah..so renung2 kan lah..BE HONESTLY THATS NOT WRONG...BUT IF U LIED AND THATS WRONG..THINK ABOUT IT IF U ARE HUMAN..IF U CANT THINK U ARE ANIMALS BCOZ THEY DONT HAVE MIND..THINK ABOUT IT..

0 comments:

Post a Comment