SlideShow

2

u change bcoz???

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

 

dengan ini ingin memulakan penceritaan tentang perubahan..perubahan???erm..nk kaitkan dgn alam percintaan la..tapi ntah mcm mana nk mulakan pown xtahu..haih..mcm nie la..once upon a time..intro je..

 berubah..kebanyakkan org kita berubah kerna bersebab..bukan kerna diri sendiri ingin berubah..disini aku nk kaitkan ttg cintan-cintun..kenapa la kan..kenapa mesti berubah kerana seseorang tp bukan kerana diri sendiri atau kerana Allah S.w.t..sememangnya kita tahu jika kita berubah kerana seseorang xkira la lelaki/perempuan tp adakah perubahan itu akan kekal??silap2 bila da break hah!!wt blik perangai lama..betul atau tidak apa yg aku katakan nie??bukan  semua la tp kebanyakkan..yg akan terus kekal hanya segelintir...bg aku la kan..ye mmg aku pernah mengalami situasi mcm nie..aku pernah berubah kerana org..tp itu dulu..now..i can said "SOMETIMES PEOPLE CHANGE"so apa salahnya kalau kita berfikiran matang..jgn lah fikir pada satu masa..fikirlah dlm jangka masa yg panjang..fikir terus kehadapan..kalau sekadar fikir pd waktu tu je mmg hidup  kau kucar kacir la hari2..so change it..u can do it..

 so..perlu ke berubah kerana seseorang??rata2 tempat kita pernah dgar ayat yg mcm nie "hanya u yg boleh ubah i supaya jd baik"(gelinye..haha) lagi "sy tahu awak sahaja yg boleh ubah saya" erk.. adakah dia tuhan yg boleh suka2 hati ubah kau??dia hanya manusia biasa..yg mencipta kau barulah Allah S.w.t..

yg boleh ubah kau plak adalah diri kau sendiri.. suka2 ati kau je ckp dye bley ubah kau..xpaham betul la..diri kau so ko ubah lah diri kau sendiri..terpulang pada hak masing2..nie nk gak bg alasan boleh ubah kau padahal ko xnk dye tggalkan ko..konon2 ayat cair la nie eh...hah..

 mcm nie la..kalau kau betul2 berniat nk berubah tanpa bantuan sesiapa dan kau betul2 nk berubah kerana Allah s.w.t dan Insyallah kau akan dapat petunjuk dari-Nya..bukan sesuka hati kau je nk jdkan itu sebagai alasan xnk ditinggalkan..org tu hanya boleh jadi pendorong atau pebimbing mungkin la... tp ingat jgn berubah kerana  seseorang berubahlah kerana Allah s.w.t.

nie contoh lagi satu..ada la mamat nie berkenalan dgn  sorang minah nie kan...minah nie  plak bertudung,tutup aurat,sopan santun..so yg mamat nie lak nk tackle la si minah nie..dye mula berubah..nk tackle punya psl tu..huh..rajin lak g sembahyang,g surau/masjid..dgar lak nasyid...haih mcm2 manusia..tp bila xdpt nk tackle hati frust..g beli beer..isap rokok berkotak2..sembahyang hilang ntah kemana plak..aduyaii..serupa xpayah berubah..sebab apa..xikhlas..berubah kerana perempuan..huhu..mcm nie la..aku nk tanya satu persoalan..apa yg korunk nmpk kt dye sehinggakan korunk jatuh hati pd dye then ckp dye boleh ubah korunk..tp ubah ke mana??benda baik atau benda buruk??bg aku la..haha..ntah la..mcm nie la..aku memilih org bukan kerna apa yg aku nmpk ada atau tidak diantara dye dgn org lain tetapi kalau hati tu da syok rasa dye layak untuk jadi bini serta boleh jadi pendorong di masa depan cukup lah..jgn samakan maksud pendorong dan "awk boleh ubah sy"

pendorong seperti mengingatkan atau membimbing atau menasihati dan yakni boleh kekal..kalau awak bley ubah sy thats mean..er..apa yg dye boleh buat??kekal ke??ikhlas ke??fikir2 kan lah sendiri..haih..

 mcm nie la..bila kita sudah jauh terpesong mmg la sukar untuk mgalami perubahan..so take a time..sikit2 demi sedikit akan ada perasaan ingin berubah..yg penting niat..insyallah dgn ketentuan-Nya akan diberi petunjuk..yg penting perubahan itu ikhlas dan kerana Allah s.w.t. tapi janganlah pulak bila da berubah tu hanya sementara..kuatkan iman supaya ianya berkekalan..kita manusia mmg selalu mudah lupa,riak,..xdinafikan lagi..so usahakan lah untuk ianya berkekalan..

okla..smpi sini aje..aku pown xtaw apa yg aku cter nie..agak melalut..harap maaf kalau ada yg xsetuju atau tidak betul..masing2 ada pandangan kan..so depend la..mana yg elok diambil dan mana yg x elok just abaikan..mata dan ngntuk da nie..erm..-wassalam-

people change.even the person you thought you knew the most change and eventhought it hurts to see them go.you have to move on for the sweetestst memories of all you have and things might never be the same

2 comments:

Yin Ouh Yin

Nasib baik aku berubah kerana Allah. Walaupun punca dia kau tau tp aku ikhlas berubah.Bodoh la aku kalau aku bepaling ke zaman jahiliah dan mensia2 peluang yg Allah berikan. Alhamdulillah dan aku akan kekalkan sampai akhir hayat aku

Unknown

yup..alhamdulillah..yg penting ikhlas..hehe..seru da smpi kena laksanakan..hahaha

Post a Comment