SlideShow

3

Party BBQ untuk sahabat sekalian (written from my fren)

Dimulakan dengan بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ





Pada 29/4/2011 bersamaan dengan hari Jumaat.Majlis BBQ ni dimulakan selepas solat Maghrib bertempat dirumah salah seorang sahabat kami Zaid Kamal Zakaria(belakang rumah aku je).Kawan kami si Zaid ni sebenarnye nk berpindah dari Saujana Impian ni ke bandar tech.Beliau ni (Zaid) berpindah rumah je pon tapi die masih kerja kt 7-eleven saujana ni sebagai BOSS..hahaha.Plan asalnyer ingtkan nk ajak tgk wayang sama2 sebelum dia pindah tp kami fikir2 balik takut die ni penat sbb esoknyer die kerja,maklumlah jd boss tp xde assistant so xde cuti.Kesian plak die kalau penat ke ape kan jadi kami tuka la rancangan utk wat BBQ beramai2.Elok juga kami wat mcm tu seronok pon seronok sebab kalau tgk wayang bukan semua boleh pergi kan?lagipon lg senang kawan2 nk dtg beramai2 saving pon saving xde la si zaid ni dok umah asyik makan MI SEDAP(HAHAHA..).Memang best la wat aktiviti ni sbb rasa mcm gotong royong pon ade sbb masing ade part masing utk wat kerja,kalau xwat kerja pon xpe ddk makan sudah rezeki tu hehe..Start membakar pukul 8 lebih,konon nk testing ape rasa bahan2 yg dah di marinade tu la kan tp sekali bakar dah boleh mkn kaw2 hahaha..Masa da mula bakar tu berempat je sbb lagi sorang kawan kami Firdaus Omar ade hal sekejap tp rasa mcm xbest la sbb sangkaan kami nk beramai2 tp tu je yg ade tp xpelah kn,biase le tu mula2 mmg xramai org lepas tu dtg sorang2 mmg terbaik la sbb suasana jd happy gile mcm dirancang walaupun orang2 yg kami expect nk dtg xboleh dtg kn.Ape lg makan sakan la semua lagi2 si Haniff dgn Zaid hahaha..Menu dalam BBQ party tu Ayam,Ikan keli dan sosej je tp sangat2 sedaplah kan(Tolong jgn kata ape2 pasal ni xD) serta xkurang hebatnyer jugak si Faqar buat air minum mmg terbaik jgk lah(Jgn nk bangga lebih2 ok.. haha).Sepanjang majlis tu mmg terbaik la dgn suasana best dgn lagu2 nasyid dan sebagainya.maklum la dah lama xdengar lagu nasyid..hahaha..tetap sedap da akan sedap didengar sampai bila pon.Dah selesai majlis tu mmg lawak habis la dgn gelagat beliau2 ni semua(Faqar,Haniff,Aku dan Zaid).Ape2 pon majlis ni kami buat utk sahabat2 kami dan kawan2 yg lain dgn ikhlas dan hati terbuka,mana yg xdpt dtg tu BBQ part 2 nnt tolong la dtg ye dan kami akan usahakan buat yg lebih baik dan lebih seronok dari yg ni.Sungguh la,Aku rasa majlis ni mcm reunion dah mmg syok habis dan puas hati sgt2 walaupun xcukup org yg diharapkan datang.Seriously ni adelah salah satu kenangan paling manis utk aku dengan korang so lupekan lah sengketa lama,jom kita rapatkan hubungan antara satu sama lain dan akan terus kekal kan bende ni sampai ke tua insyaAllah.

Bahan-Bahan marinade yg digunakan utk BBQ majlis ni :-

Bawang putihBawang besarPaprika
Thymes(ntah mcm ne nk eja)Lada HitamLada PutihMaduSerbuk KunyitGaram secukup rasa

Special Thanks And Credit To :-

Haniff,Faqar,Zaid,Firdaus dan semua orang yg datang untuk menjayakan majlis(Mana2 yg xde nama tu jgn la sedih korang ade dlm ni kalau nk aku tulis bg tau ok?)

"Kawan ni ibarat layang-layang,kalau layang-layang tu pergi jauh aku akan gulungkan dan tarik tali tu balik supaya ia kembali dekat dan terbang dengan aman.Dimana layang2 yg terbang teramat2 tinggi tu agak susah nk ditarik dgn angin yg kuat lagi menghalang tp aku akan tetap jgk tarik pelan2 dari masa ke semasa"

Akhir kata kalau ade salah silap ke tersalah eja ke harap dimaafkan dari atas kepala hingga ke hujung kaki.Aku pun dah buntu nk tulis ape da.dah pukul 4 pagi lagi pun.Jadi aku akhiri cerita ni dgn السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
video yg sempat kami rakamkan..selamat menonton..

3 comments:

Anonymous

Nk di senangkan cerita kawan kau tulis bende ni sebenarnye bukan la sbb happy.sekali baca pon tau disebalik cerita ni sebenarnya cerita sedih.kalau korang baca dan fahami ayat2 kawan kau tulis ni mmg nmpk mcm happy tp tgk betul2 ayat die.aku xnmpk happy lgsg.aku rasa kawan kau ni seorang yg misteri dan suke tulis dgn sorokkan reality.aku nmpk maksud tersirat yg die cuba sampaikan

Unknown

erm..bgus lah kalau ada yg perasaan
=)

Yin Ouh Yin

Jap2.. siape yg komen tu? serious pelik. Aku xpnh ckp ape2 pon pasal story ni kt sape2 ttg maksud tersirat die.. tp mmg hbt la ko kalau ko blh nmpk dan fhm ape yg aku cube nk sampaikan. Btl2 amazing kot.

Post a Comment