SlideShow

0

Tiba masanya.. Segala-galanya Aku Ceritakan (5)



Hujan turun dengan lebatnya ketika itu, guruh dan petir berdentum tanpa henti seolah-olah dunia ingin terbalik. Rafael berada di tempat kerja Maya menanti Maya untuk habis kerja untuk keluar makan malam bersama. Sementara sedang menunggu itu Rafael memerhatikan keadaan cuaca yang tidak menentu hujan turun dengan lebatnya. Rafael memandang jauh ke atas langit. " Sungguh indah ciptaan Tuhan sehingga mampu menurunkan hujan, langit berubah gelap, kilat sabung menyabung dalam sekelip mata. Apa-apa pun aku hanyalah insan yang lemah. Aku tahu aku tidak layak untuk berada di dunia ini. Dengan keadaan aku sekarang, aku sedar yang aku tidak layak untuk sesiapa pun. Penuh cacat celanya dalam diri ini. Belajar pun tidak tinggi.Anak yatim piatu.Rupa pun tiada. Memang patut la tiada sesiapa yang inginkan aku. Apakah begitu banyak sangat ke dosa ku ya Allah hingga aku diperlakukan sebegini rupa. ? Ye sememangnya aku memang banyak buat dosa di masa lampau ku dan aku redha menghadapi segala balasan ku didunia ini. Kerana itulah aku sedar siapa aku.Aku sedar aku tidak layak untuk sesiapa. Jadi belum sampai pun 3 bulan yang aku janji kan itu aku terpaksa memungkirinya, kerana aku perlu berhenti mengejarmu, berhenti menyimpan harapan ku pada mu, berhenti merindui mu dan berhenti mengingati mu kerana aku sedar siapa aku. Aku tidak layak untuk kau. Dan aku tahu kau pun sudah mempunyai seseorang dalam hati kau. Kau kata kau hanya menanti bekas teman lelaki kau tapi dengan mudah cepat kau berubah kerana itu aku tahu aku tidak layak untuk kau dan aku tidak layak untuk sesiapa. Aku tidaklah se normal seperti orang lain dan aku tahu ianya hanya akan menyebabkan kau sengsara. Aku akan berhenti menyintaimu . Aku berharap kau bahagia dan aku tidak akan sesekali ambil peduli tentang hidup kau lagi. " rintihan hati Rafael terganggu kerana petir yang kuat telah memancarkan cahayanya didepan mata Rafael.

"Eh, da lama sampai ke ? "soal Maya kepada Rafael. " Erm, tak ada la  lama sangat sebelum hujan turun lag" balas Rafael. Tiba-tiba Rafael sedar, " mengapa aku perlu ,menanti pada orang yang tidak sedar akan kewujudan ku sedangkan di depan mataku ada dan sedar akan kewujudan aku selama ini. Tak mungkin, aku tidak layak untuk sesiapa . Aku tidak berhak dicintai dan mencintai. " keluhan Rafael.

Hujan masih lagi belum reda malah makin lebat turunnya dan Maya yang dari dalam pejabatnya cuba keluar untuk melihat hujan sudah berhenti atau belum dan sebaik sahaja Maya membuka pintu luar Maya terasa hairan dan tertanya-tanya pada dirinya sendiri, "aik, mana pulak si Rafael ni. Tadi ada sekarang hilang pula. Hujan bukan main lebatnya, mana pula dia pergi ni." Lama Maya berada diluar itu akan tetapi tidak terlihat akan kelibat Rafael disitu dan Maya masuk semula ke pejabatnya dan menyangka Rafael akan kembali nanti.


Beberapa jam sudah berlalu dan Rafael masih belum kembali lagi Maya cuba menjenguk keluar tetapi tidak kelihatan Rafael di situ justeru itu Maya mencapai telefonnya dan cuba untuk menghubungi Rafael. " The number you have dial is not in coverage, please try again later", operator berkata. Rafael tidak dapat dihubungi mungkin kerana telefonnya sudah dimatikan. Hujan masih lagi belum reda ketika itu. Maya sudah habis kerja dan menunggu diluar. Beberapa minit kemudian Aida muncul dan duduk bersama dengan Maya. Rafael masih lagi tidak kelihatan. Maya dan Aida mula tertanya-tanya. Pada malam itu , Aida dan Maya keluar makan tanpa Rafael.


Keesokan harinya, pada kebiasaan Rafael akan singgah ke tempat kerja tetapi tidak untuk hari itu. Kelibat Rafael tidak kelihatan. Berlalu sahaja hari itu, Maya dan Aida keluar tanpa Rafael dan hari-hari seterusnya. Rafael hilang menyepi. Seminggu sudah berlalu. Maya dan Aida tidak berjumpa dengan Rafael. Mereka berdua mula memikirkan kemana perginya Rafael. Dengan tiba-tiba sahaja Rafael hilang begitu sahaja dihubungi tidak juga dapat.Mereka mula merasakan sesuatu yang agak aneh. 

Sebulan sudah pun berlalu, masih lagi tiada khabar berita tentang Rafael. Mahupun di facebook, twitter langsung tiada khabar berita tentangnya. Akan tetapi ....................

PART 4



0 comments:

Post a Comment