SlideShow

0

kEiNgInAn TiDaK tErCaPaI kErJaYa tErBiNa

kembali lg dlm mengisi mse lapang pabila kebosanan..yeah!!!
aku nk cter akn keinginan yang aku xdpt..huhu..so sad..
begini ceritanye..
once upon a time...
aku benar2 ingin sambung belajar..tp apakan daya..
selepas spm aku telah mula bekerja di 7 eleven....ketika itu bru sebulan aku merehatkn diri di rumah dlm mncari pekerjaan..pd 10 disember aku telah dpt msuk bekerja di 7e..pengalamn bekerja pada pertama kalinye amatlah mnyeronokkan..pd waktu itu pangkat aku store associate(SA) atau dikenali pembantu jualan..aku hanye bekerja selama 3 bulan kerana aku dpt msuk ke Program Latihan Khidmat Negara(PLKN)..jd aku berhenti keje pd 15 mac pd 18hb aku da kne berangkat ke kem..nk dijadikan cerita selepas aku tamatkn plkn aku dpt surat tawaran politeknik di shah alam..pd ketika itu aku sdah tlambat utk submit form2 yg diberi..dgn segera aku mgisi apa yg dikehendakinya dan mhantarnye dgn sendiri ke poli shah alam..bley plak mlm sebelom tu aku g photostat ic..tp tertinggal kt kdi tu..hampeh btol..so aku ke shah alam tu tanpa ada ic nsib xkne tangkap..masa aku kt poli tu plak diorg minx ic..mmg xkn dpt la sbb ic aku tertinggal..jd aku ckp kt org tu esok aku dtg blik bwk ic..hari berikutnye aku selesaikn semuanye..da xda ape mslh..tp..ada tp nye..masa utk pndaftaran semakin singkat..persediaan aku xwt ape2 lg..mane x nye smua aku kne wt sndiri..xda sape nk bantu..so aku wt la sndiri..tp tbe2 aku terasa xda cofident plak..sbb ape sbb aku merasakn seperti keseorangan..mcm xda sapa nk support aku time tu..dgn persediaan x lengkap..duit utk pendaftaran  time tu plak xmencukupi..lg 2 atau 3 hari bru la ada yg tye psl persediaan padahal time tu aku da give up..xnk pg..keinginan aku nk belajar time tu sdah pown tbantut..diorang tye nk wt ape..keje ke..aku jawab keje la da xda choice..nk msuk blajar duit xda..diorang tye lg..keje ape..dgn senang hati aku bkate..nk dpt keje cpt 7e la..
pada 7/7 thun yg sme aku ke 7e dimana aku bekerja dulu sje la tye ada kosong x..mmg da rezeki aku msuk isi form tros interview esoknye tros msuk keje.haha..alhamdullilah..yg sepatutunye  8/7 tu aku sepatutnye msuk daftar di poli shah  alam tp aku telah mdaftarkn diri di 7e..haha..
sekembalinya aku msuk semula ke 7e time tu aku masih lg seorang SA..sehingga bulan mei 2009 aku dinaikkan pangkat menjadi senior store associate(SSA)..rezeki dtg lg pd november 2009 aku dinaikkan pangkat mnjadi management trainee(MT)..dlm tempoh aku jd mt aku berpeluang mnjaga stor yg sepatutnye aku jg 3 bulan kerana manager aku cuti bersalin..ttp aku hnye mampu incharge stor hnye sebulan..kerana ape..kerana aku xcident time tu..tpaksa la mc hampir 3 bulan..mmg aku xpnh amk mc tup..tup dpt mc..huhu..patah tgn la ktekn so kena la operate msuk besi...aku xcdent 11/5/2010 disebabkn terlalu pressure..stress..gara2 sikap org atasan..huh.. dan kembali bekerja pd 13/7/2010..
sterusnya aku dinaikkan pangkat lg pd september 2010 sebagai assistant store manager(ASM)..disini aku ternampak masa depan aku hanya dgn bekerja..aku taw aku hanye memiliki spm sahaje..mmg aku teringin nk blajar.melihatkn org2,kawan2 disekeliling aku msuk u,kolej mcm best je.dpt kenal kwn2 baru..kehidupan selepas skolah..da abis blajar g practical lak..mesti dapat mencipta kenangan yg best kn..tu la..aku nk smbung blajar tp masalahnye tu la..sape nk tanggung aku..mak ayah da xda...kak long n kak ngah aku da kahwin msing2 ada family sndiri..xkn diorang nk tggung aku lg..sdangkn diorang ada tanggungjwab lain yg perlu dibuat..jd jawapannye aku tpaksa troskn bkerja..sara hdup sendiri..masing2 da keje masing2 berdikari la xperlu bgantung pd org lain da..tp silap jg..kadang2 aku kne hulurkn bantuan kewangan kt abg dan kakak2 aku..xpe la aku pon bknnye bkira sgt..klu aku mbantu diorang smpi aku xmkn 3,4 ari ape la sgt jika dibandingkn dgn diorang tanggung byr sewa uma,bil smua..sbb tu la aku xksh langsung wlaupun kdg2 aku merungut..mcm mne tu..hahaha..smpi skrg nie aku akn tros bekerja..kerjaya itu penting wlaupun aku aku xblajar tinggi2..now peduli la klu org kte aku workholic ke ape ke..itu je yg aku mampu wt..ada org pnh ckp mcm mne klu aku ada awek ke isteri ke or da berkeluarga..aku xkn ada mse utk diorng..sbb terlalu kuat bkerja..jd aku ckp yg tu nt2 la pk..skrg tga bebas so pk psl keje la..aku bsyukur kerana xda sebarang ikatan dlm 2 tahun nie so keje aku xtganggu dan bler da bkeluarga nt lain la plak cter nye..pndi2 la bahagi masa dan kemungkinan mungkin aku akan cri keje lain..so now clear..nie apa yg aku impikan la..haha..pasal smbung blajar harapan aku da musnah tpaksa lupekn mmg bley lg tp aku da give up..elok aku kumpul aset dlu..ermm...dan pada masa skrg aku  seperti kehilangan lg..aku xtaw apa yg aku cri dan apa yg aku nk..semuanya xjelas..otak aku da serabut..xlama lg gler r nie..
mcm panjang je aku bercerita.haaha..cter yg agak mbosankn..hahaha..biasala klu da tulis byk2 confirm da tersimpang jauh an.hahha..cukup la smpi sini..aku xtaw nk cter apa..da...next time aku update..
~wassalam~~

0 comments:

Post a Comment