SlideShow

0

-:beLIEve or LIE:-

There's a 'lie' in "believe" .

An 'over' in "lover". An 'end' in "friend". An 'us' in "trust". And an 'if' in "life".

BELIEVE OR LIE..er...er..erm..sape yg korunk percaya??n sape yg korunk tipu or pernah x kena tipu??
haa..saat ini aku xnk cter psl korunk percaya sape tp adakah korunk nie bley dipercayai atau sng kate  org yg tipu korunk nie bley ke korunk percaya??haih..ape ke pelik benor kte2 aku nie..xpe mne yg xphm abaikan..believe or lie mcm benda yg sme sbb 'lie'ditgh2 believe tp maksud lain..haha..saje bg korunk pnt fikir..
ok..ape makne tipu??best ke tipu org??ape yg best nye??syok kan tipu org..diri terasa sgt bahagia..tp..mcm mne plak klu org yg menipu nie ditipu..???msti best kn..indahnya dunia bler ditipu..xbley ke klu jd jujur???ssh ke nk jujur???ape jd jujur xbest??xsyok??erm..mcm2 la hal manusia nie..aku sendiri xpaham...huhu..
cam ni la..nk tipu tu pown berpada2 la..klu tipu utk kebaikan xsalah tp klu tipu tu utk sesuatu yg bakal merosakkan hidup/harapan/kerjaya org lain agk2 r ckit..org tu ada perasaan jg...klu korunk tu xda perasaan lantak korunk la.
hidup nie byk pancaroba..aku da byk kali ditipu..klu menipu org tu ada la.,mmg tipu la klu manusia xpnh menipu kn.. tp x r teruk sgt..pas tipu gelak2 bgtw bnda yg sebenar..xda la smpi bhari2,berminggu2,berbulan2,bertahun2 bru nk bgtaw.aku byk kali ditipu tp aku xtaw ape sbbnye...aku xtaw la sama ada benda nie keistimewaan aku atau ape pown..tp aku rasakn ianya mcm 1 anugerah la..setiap org ada deria 6 tanpa kte sedari..yg aku maksud ini adalah instinct..naluri..aku taw klu org tu tipu..tp x semua la..klu naluri aku kuat kate mcm tu mmg ye la..tp aku agak bodo gak la da taw org tu tipu aku still meng iya kan jg..sbb ape..aku xske nk tuduh2 org just sendiri wt salah sendiri ngaku la kn..org tu plak igt aku bodo..percaya je..
aku xphm la knape msti nk menipu..contoh la kan..klu xsuke ke ape ke nk jauhkan diri or whatever la kn
perlu ke nk menipu??lg ditipu benda tu xkn berhenti..cbe bgtaw je benda yg sebenarnye..kn da msuk topik cm dlm blog aku sblom nie..mcm nie la..klu bnda tu utk kebaikan sndiri dan xnk diganggu ke ape ke bgtaw je..berterus terang..igt aku bodo ke nk tipu2..mmg aku nmpk cm bodo sbb aku da taw ko tipu jd aku tggu mse je utk ko bgtaw bnda yg sebenar..heh..aku benci penipu..i hate liar..that just the same meaning..ok..
tp tu la..ko nk tipu org lain bley tp klu ngn aku silap besar la..mmg aku benci pd penipu cme aku nk kan penjelasan kenape dan kenape..???pasti ada jawapan kan..just berterus terang cakap jujur..ok fine aku sedia mgundur diri tp xpyhlah smpi nk menipu..ok..
ok huraian aku smpi sini je..penat da menaip..huuhu..jmpe lg..

0 comments:

Post a Comment